رایج ترین بیماری سگ ها (علائم + روش درمانی)

پنج شنبه، 05 خرداد
رایج ترین بیماری سگ ها (علائم + روش درمانی)

سگ ها جزو وفادارترین و دوست داشتنی ترین حیوانات خانگی هستند که خیلی ها مشتاق نگهداری از آنها اند اما همه آن افراد برای این کار لایق نیستند! یک سرپرست لایق و دغدغه مند، علاوه بر توجه به مکان خواب و غذای سگش، به سلامتی او هم بسیار اهمیت می دهد! ما این وبلاگ را برای سرپرستان لایقی آماده کرده ایم که می خواهند از شایع ترین بیماری های سگ ها، علائم و روش های درمان و پیشگیری آن آگاه شوند؛ اگر شما هم جزو آن سرپرستان لایق و دغده مند هستند، حتما تا انتهای این وبلاگ همراه دامپزشکی آستانه اشرفیه باشید.

سرطان؛ رایج ترین بیماری سگ ها

یکی از شایع ترین و خطرناک ترین بیماری های رایج در سگ ها، سرطان است که عموما در سنین بالا رخ می دهد. سرطان در سگ ها، انواع مختلفی (لنفوم، پروستات، پستان، ملانوما و...) دارد. دچار شدن به هر یک از انواع آنها، دلایلی متعددی می تواند داشته باشد و هم عوامل محیطی، هم ژنتیکی در ابتلا به آن نقش دارد.

از جمله علائم نشان دهنده بیماری سرطان در سگ ها، می توانیم به بی حالی، ترشحات غیر طبیعی، کاهش وزن، از دست دادن ناگهانی تعادل و مشکل در تنفس اشاره کنیم. با وجود خطرات بالای این بیماری سگ ها، اما با پیشرفت علم، روش های درمانی نیز برایش پیدا شده است؛ روش هایی مثل شیمی درمانی، پرتو درمانی و جراحی!

کرم قلب؛ رایج ترین بیماری سگ ها

کرم قلب یکی از شایع ترین انواع انگلی بیماری های سگ ها است که انگل آن در قلب حیوان زندگی می کند و می تواند آسیب جدی به قلب، رگ های خونی و ریه سگ وارد کند. نوزاد این انگل عفونی و کشنده، عموما در نواحی گرمسیر و از طریق پشه ها، از حیوانی به حیوان دیگر انتقال می یابد. کرم قلب در سگ ها عموما با علائمی مثل سرفه، استفراغ، کاهش وزن، مشکل در تنفس و خستگی بیش از حد بروز می کند!

یکی از دلایلی که دکتر وحید شمس نصرتی بخاطرش، انجام چکاپ و آزمایش های دوره ای را تاکید می کنند، آگاهی به موقع از وجود چنین بیماری هایی است؛ پس حتما چکاپ های دوره ای را جدی بگیرید. بعد از تشخیص به موقع بیماری کرم قلب در سگ دلبندتان، با رعایت رژیم غذایی خاص و مصرف داروهای تجویزی دامپزشک، بیماری سگ عزیزتان درمان خواهد شد.

شایع ترین بیماری های سگ ها

هپاتیت؛ رایج ترین بیماری سگ ها

هپاتیت سگ یا همان روبارت یکی دیگر بیماری های سگ ها است که از طریق مدفوع، ادرار، خون و بزاق انتقال پیدا می کند. از جمله علائم این بیماری خطرناک می توانیم به سرفه، استفراغ، شکم درد، تب و کاهش اشتها اشاره کنیم. البته در شرایط حاد با توجه به اینکه هپاتیت، کبد و کلیه سگ را آلوده می کند، می تواند باعث زردی هم شود. توصیه می کنیم که به محض مشاهده علائم نامبرده به سرعت خودتان را به یک دامپزشک متخصص برسانید.

توجه: هپاتیت، بیماری ویروسی می باشد؛ پس تا رسیدن به بهبودی کامل، اجازه ارتباط سگ تان را با هیچ سگ دیگری ندهید.

هاری؛ رایج ترین بیماری سگ ها

ویروس هاری، کشنده ترین و خطرناک ترین بیماری سگ ها به حساب می آید. این بیماری خطرناک، به راحتی از طریق بزاق دهان، چشم، بینی و زخم های پوستی از پیستانداری به پستاندار دیگر منتقل شود. برای حفاظت از سگ دلبندتان در برابر این بیماری خطرناک و غیر قابل درمان، باید به برنامه واکسیناسیون سگ خود اهمیت فراوانی دهید. علائم بیماری هاری، شامل تب شدید، فک افتاده، فلجی، ناتوانی در بلعیدن، پارگی دهان، تغییرات رفتاری مکرر، خشونت و یا کمرویی می باشد.

درمان بیماری های رایج سگ ها در دامپزشکی آستانه اشرفیه

اکثر بیماری های سگ ها، هرچند خیلی خطرناک، درصورتی که به موقع شناسایی شوند، قابل درمان خواهند بود. پس پیشنهاد می کنیم که بعد از مشاهده هر نشانه غیر طبیعی در حیوان خانگی یتان، آن را با یک دامپزشک در میان بگذارید. حتی اگر امکان مراجعه به کلینیک دامپزشکی آستانه اشرفیه را نداشتید، می توانید از طریق تماس تلفنی، از دکتر وحید شمس نصرتی، مشاوره و راهنمایی بگیرید.

اگر برای نگهداری سگ دلبندتان به کمک نیاز دارید، می توانید برای خدمات ذیل، روی دامپزشکی آستانه اشرفیه به صورت حضوری یا مشاوره تلفنی حساب کنید!

1. پت شاپ مجهز به تمام ملزومات سگ
  7. ناخن گیری سگ