رایج ترین بیماری گربه ها (علائم + روش درمانی)

یک شنبه، 01 خرداد
رایج ترین بیماری گربه ها (علائم + روش درمانی)

برای اینکه بتوانید به بهترین نحوه ممکن، سرپرستی گربه دلبندتان را انجام دهید، لازم است که درباره برخی از موارد آگاهی داشته باشید. یکی از مهمترین موارد، آگاهی از بیمار های رایج در گربه ها است؛ برای کسب این آگاهی، می توانید این وبلاگ از سایت دکتر وحید شمس نصرتی (دامپزشکی آستانه اشرفیه) را مطالعه فرمایید.

بیماری تحتانی دستگاه اداراری؛ شایع ترین بیماری گربه ها

یکی دیگر از بیماری های رایج در گربه ها، بیماری تحتانی دستگاه اداری یا FLUTD است. تحقیقات نشان داده است که استرس، تغییر مکان و یا وجود چند گربه در خانه، باعث بروز این بیماری می شود؛ البته چاقی و مصرف صرفا غذاهای خشک هم در بروز بیماری تحتانی دستگاه ادراری بی تاثیر نیست.

از شایع ترین علائم بیماری FLUTD می توانیم به درد و ناله حین ادرار، لیسیدن زیاد محل ادرار، ادرار خونی، افسرگی، بی حالی و کم اشتهایی اشاره کنیم. برای درمان این مشکل، گام اول، تشخیص دلیل بروز این بیماری است و با توجه به حیاتی بودن توانایی ادرار در گربه ها، حتما برای رفع آن باید به دامپزشک مراجعه کنید.

احتمالا وبلاگ باید و نباید های غذای گربه ها برایتان مفید خواهد بود؛ پس پیشنهاد می کنیم که درصورت تمایل مطالعه کنید!

کک؛ شایع ترین بیماری گربه ها

وجود کک یکی از بیماری های رایج در گربه ها است. کک ها انگل هایی هستند که می توانند حتی بیش از یک سال روی بدن گربه شما زندگی کنند و از آنجایی که در این مدت از خون گربه تغذیه می کنند، سبب کم خونی می شود.

شایع ترین بیماری گربه ها

درمان کک ها خیلی سخت نیست؛ البته اگر تعداد کک ها و تخم هایشان خیلی زیاد نشده باشد. پس بلافاصله بعد از دیدن علائم وجود کک، مثل قرمز شدن پوست، خارش مداوم، ریزش مو، لیس زدن دائمی پوست و یا مشاهده کک روی پوست و موی گربه یتان، با استفاده از محصولات بهداشت مخصوص، اقدام به درمان کنید.

اسهال و استفراغ؛ شایع ترین بیماری های گربه ها

اسهال و استفراغ هم از جمله رایج ترین بیماری های گربه ها است که می تواند دلایل مختلفی مثل مسمومیت غذایی، عفونت، بیماری مجاری ادراری، دیابت، گلوله های مو و... داشته باشد. علائم اسهال و استفراغ در گربه ها معمولا با عق زدن و عدم کنترل آب دهان و نیاز مکرر به دفع شروع می شود.

در صورت بروز چنین علائمی در گربه دلبندتان، به او مایعات بدهید تا مبادا دچار کم آبی شود؛ برای رژیم غذایی هم می توانید از سیب زمنی آب پز، مرغ و برنج پخته شده استفاده کنید. در صورت طولانی و شدید شدن اسهال و استفراغ، حتما به دامپزشک مراجعه کنید تا با تجویز دارو های لازم، شرایط بهبود یابد.

درصورت تمایل به آگهی بیشتر، وبلاگ چند بیماری چشمی رایج در گربه ها هم مطالعه فرمایید!

چه بیماری هایی از گربه به انسان منتقل می شود؟

1. استافیلوکوکوس اورئوس
  2. بیماری خراش گربه
  3. توکسوپلاســموز
  4. اســپوروتریکـوز
  5. کرم قلاب دار
  6. کرم حلقوی
  7. سالمونلوز
  8. کرم گرد
  9. ​طاعون
  10. هاری

درمان رایج ترین بیماری های گربه ها

همانطور که در بخش های مختلف وبلاگ اشاره کردیم، برای انتخاب بهترین و سریع ترین روش درمانی، باید از یک متخصص کمک بگیرید. لازم به ذکر است که اشاره کنیم در صورت وجود هر یک از مشکلات، می توانید از دکتر وحید شمس نصرتی، به صورت حضوری یا تلفنی، کمک بگیرید.