چند بیماری چشمی رایج در گربه ها!!

دکتر وحید شمس نصرتی
دوشنبه، 21 تیر

علائم حساسیت چشمی در گربه

علائم حساسیت در گربه‌ها شبیه به علائم حساسیت در انسان‌ها می‌باشد. آبریزش چشم‌ها از شایع‌ترین علائم حساسیت می‌باشد و گربه به گونه‌ای به نظر می‌رسد که انگار تمام مدت گریه کرده است. اگر گربه‌ی شما آبریزش فصلی چشمی دارد احتمالا دلیل آن حساسیت فصلی است.

قرمز شدن چشم ها

- کثیف بودن ناحیه‌ی اطراف چشم به خاطر ترشحات

- تیره بودن تخم چشم‌ها

- هنگامی که گربه‌ها از حساسیت چشمی در رنج می‌باشند مدام در حال خاراندن چشم‌ها می‌باشند.

دلایل رایج نشانه های حساسیت چشمی در گربه

- علائم شبیه به حساسیت چشمی می‌توانند به دلیل یک دسته از آلرژی دهنده‌ها که در خانه یا محیط زندگی گربه قرار دارند باشند.

- گرد و غبار دلایل رایجی برای حساسیت می‌باشند، با جارو کردن و تمیز کردن محیطی که گربه در آن زندگی می‌کند شما می‌توانید گرد و غبارها را از بین ببرید. همچنین حمام کردن گربه باعث از بین رفتن گرد و غبار از روی موهای او می‌شود.

- مواد شیمیایی خانگی می‌توانند باعث آبریزش چشم‌های گربه شوند اگر این علامت خودش را نشان داد مواد شیمیایی را از محیط زندگی گربه بردارید.

- الکل، روغن و عطری که شما استفاده می‌کنید می‌توانند باعث ایجاد حساسیت در گربه‌ها شوند. اگر در محیطی شما از عطر استفاده کردید و گربه‌تان در آن اطراف بود و پس از آن آبریزش چشم گربه بیشتر شد بدانید که عطر شما باعث ایجاد این مشکل شده است و دیگر از آن عطر استفاده نکنید و از دامپزشک خود بخواهید داروی ضد حساسیت برای گربه تجویز کند.

اگر چشم‌های گربه تحریک شده باشد و علت آن از بین نروند باعث ورم ملتحمه‌ی چشم می‌شود. آبریزش چشم‌ها بخصوص اگر به رنگ زرد یا سبز باشد نشان دهنده‌ی این است که گربه ورم ملتحمه‌ی چشم دارد. ورم ملتحمه درد ناک نمی‌باشد و بر بینایی گربه تاثیری ندارد. اما چون عفونی است می‌تواند بر روی گربه‌های دیگر به خوبی تاثیر گذارد.